zmena oznacovania diskov

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon May 14 10:05:44 CEST 2007

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 05/14/07 00:01:

> Osobne jsem geom_label nezkousel, ale co sleduju mailinglisty FS a GEOM,
> tak tam to pouziva hodne lidi (predevsim fbsd vyvojaru), takze to bude
> patrne dobre odladeny kus kodu a nepredpokladam, ze to bude mit nejaky
> znatelne negativni dopad na vykon.

	Jak jsem psal, nemeril jsem to, je to dost dobre mozne. Ovsem, jak je
to s tim "dobre odladenym kusem kodu", to si nejsem uplne jisty. Moje
prvni setkani s GEOMem probehlo u prilezitosti padani systemu, ktere
nastavalo pri vlozeni zarizeni s ne zcela nestandardni velikosti bloku,
kde GEOM nacetl blok, aniz proveril kolik toho nacetl, predpokladal, ze
je toho "normalne hodne" a nasledne se hrabal v pameti, ktera do
nacteneho bloku uz nepatrila. A kdyz jsem tehdy koukal do zdrojaku,
pripadalo mi to spis jako neprilis cistu hack, nez jako kod hodny
release. Pravda, to byla nejaka 6.0-R nebo kolik, a zda se, ze uz se to
od te doby procistilo.

	Nicmene, i ted, na prvni pohled v kody GLABEL, na muj vkus az prilis
bez testovani pouziji retezec nacteny z neznameho a mozna nepritelem
vlozeneho zarizeni (na to, abych do mechaniky zastrcil disketu, CD nebo
USB zarizeni do konektoru nepotrebuji zadna specialni prava). Namam
naladu to zkouset, ale opravdu by me zajimalo, zda se vsechny komponenty
systemu dokazi bez rizika pro stabilitu a bezpecnost systemu vyporadat s
takovymi jmeny v 'dev', ktere budou obsahovat velmi podivne znaky.

	Zaverecny 'for' cyklus v g_label_msdosfs_taste a g_label_iso9660_taste
je taky zcela evidentne chybne napsany, kdyz pocita, ze retezec 'label'
je na zacatku naplneny nulami, coz neni.

	Hodne lidi to pouzivat muze, ale zrejme jsou na to vsichni "hodni". Na
to, jak klicova komponenta systemu to je, jsem z toho, jak je to napsany
furt ponekud rozpacity ...

> Myslim, ze zrovna nedavno (max par mesicu zpet) se tam resilo i to, co
> se stane, kdyz budou v systemu dve stejne olabelovana zarizeni...

	Druhy a dalsi se ignoruje. Poradi detekce ovsem nemusi byt stabilni,
takze nemusi jit vzdy o totez zarizeni.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz