GEOM providers vs. consumers

Roman Divacky rdivacky at freebsd.org
Sun May 6 20:03:00 CEST 2007

On Sun, May 06, 2007 at 07:28:29PM +0200, Miroslav Lachman wrote:
> Byl by nekdo tak laskav a objasnil mi pojmy uvedene v subjektu - tedy
> provider a consumer v pripade GEOMu?
>
> At uz je to gmirror, graid3, stripe atd. tak v manualu se "disky" ze
> kterych se ma skladat vysledny mirror / raid3 / stripping atd. nazyvaji
> provider:

geom funguje asi tak ze mas geom class1 a geom class2

ktere jsou propojene tak ze:

FS nebo tak neco
  .
 / \

 \ /
  .
class1
  .
 / \

 \ /
  .
class2

kde class2 je provider a class1 je consumer. kdyby tam byla pod tim jeste class3 napojena na class2
tak class2 bude provider pro class1 a consumer class3.

proste to co je dole poskytuje sluzby tomu co je nahore a to nahore tyto sluzby konzumuje