RAID degraded a co dal?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed May 2 15:28:19 CEST 2007

Radek Tománek wrote:

> no ja nevim, ten smart take neni 100% (take co dneska je, ze?), ale
> kdyz uz po necem patrat, tak bych ten disk radeji vsunul do nejakeho
> obecneho PC, optimalne s nejakym starsim intelovym chipsetem, bootnul
> bych DOS, stahnul diagnosticke utility od vyrobce disku a spustil
> testy.

	Videl jsem "vnitrek" testovacich utilit od Seagate a myslim, ze stejne
testy dokazu udelat pomoci 'dd'. Mozna i spolehlivejsi.

	Je otazka nakolik ma vyrobce motivaci vas upozornit na problemy s jeho
disku, vyjma tech, ktere jsou natolik vazne, ze uz se stejne projevi i
jinak.

	Takze je do znacne miry otazka duvery - a taky konkretniho vyrobce.
Rozhodne tu nechci ale nastartovat hadku na tema kdo vyrabi vice nebo
naopak mene srackovite disky. Stejne bychom se neshodli.