Pamet a fsck_ufs

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Fri Apr 27 13:56:02 CEST 2007

On Fri, 27 Apr 2007, Miroslav Lachman wrote:

>Nevim z ceho vychazis, ale UFS s gjournalem uz pak tolik pameti
>potrebovat nebude "nikdy", zatim co ZFS na stroji s malou RAM nelze
>temer vubec pouzit k provozu - viz nedavna diskuze ve fs at . Pokud je mi
>znamo, tak UFS je narocny jen pri fsck, ale provozovat lze i na strojich
>s hodne malou RAM (radove desitky MB nejsou problem, u ZFS je minimum
>128MB a i s tim jsou problemy: I have 384MB RAM but i got the same
>"kmem_map: too small" panic.)

	jasne, ale nepredpokladam, ze clovek ktery ma terabajtovy disky na
svym serveru bude mit 384MB. Pokud ma stroj par desitek MB tak asi
nepotrebuje ZFS, ale zebrik, protoze takovej stroj bezi nekde na komine a je
to AP. ZFS je proste jina generace.

>Daval bych tomu tak dalsi dva roky, nez se ZFS nejak vic rozsiri do
>produkce na FreeBSD.

	ja myslim ze to bude driv, navic ten fs za to fakt stoji. Uvidime.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>
http://www.devnull.cz