Pamet a fsck_ufs

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Apr 27 13:35:30 CEST 2007

Roman Divacky wrote:
> pravda je takova ze fsck_ufs zere HROZNE MOC pameti. existuje
> par patchu tu a tam ktere to snizuji (a taky snizuji casovou
> narocnost toho fscku) ale bude to cim dal horsi.. cokoliv nad
> 1T (coz je dneska pomalu uz 1 normalni disk) je pro UFS nevhodne.
>
> UFS se prezil, doufam ze ZFS se podari pekne odladit a bude to
> velmi rychle velmi dobre pouzitelne, nic jineho nam nezbyva

Nevim z ceho vychazis, ale UFS s gjournalem uz pak tolik pameti
potrebovat nebude "nikdy", zatim co ZFS na stroji s malou RAM nelze
temer vubec pouzit k provozu - viz nedavna diskuze ve fs at . Pokud je mi
znamo, tak UFS je narocny jen pri fsck, ale provozovat lze i na strojich
s hodne malou RAM (radove desitky MB nejsou problem, u ZFS je minimum
128MB a i s tim jsou problemy: I have 384MB RAM but i got the same
"kmem_map: too small" panic.)

Daval bych tomu tak dalsi dva roky, nez se ZFS nejak vic rozsiri do
produkce na FreeBSD.

Mirek