Pamet a fsck_ufs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 27 10:09:31 CEST 2007

Ondra Koutek napsal/wrote, On 04/27/07 08:57:
> ponekud se mi rozrostl objem zaloh na serveru (~120GB dat) a server s
> 1GB RAM mi neni schopen provest fsck. (FreeBSD 6.2p3)
> Klasicky spusteny na odmountene datove uloziste mi pri fazi 2 hlasi
> chybu, kterou jsem po googlovani pochopil jako "nedostatek pameti".

> Naprava je jasna, pridat pamet. To mi je ale lito, pac jinak server
> neresi zadne velke ulohy, takze by v 99% casu byla pamet nevyuzita.
>
> Proto se chci zeptat, jestli fsck je schopen vytvaret tabulky i ve
> swapu, pripadne jak velka pamet bude potreba pro diskovy oddil
> obsahujici radove 500GB dat (at mam na chvili rezervu).

	Naprava neni jasna. Problem nemusi byt nedostatek fyzicke pameti, ale
nedostatek nejakeho konkretniho typu pameti nebo pokus o prekroceni
maximalnich stanovenych limitu pro ten-ktery typ pameti.

	Pak by pridani fyzicke pameti nemelo zadny vliv. Popravde receno, na
nedostatek fyzicke pameti to neodhaduju, protoze neshledavam duvod, proc
by v takovem pripade alokace nevyuzily swap - ktery tam, predpokladam, je.

	Mozna by pomohlo netajit presne zmeni te chybove hlasky ...

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz