instalace Trac + Apache / APR

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Apr 26 08:40:49 CEST 2007

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 04/25/07 19:56:

> Zkusil jsem znovu portupgrade a vysledek jsem hodil do souboru
> http://www.quip.cz/1/freebsd/misc/trac_install_dependencies.txt

	No, mozna by bylo lepsi, kdyby se k nasi debate pripojil taky nekdo,
kdo portum rozumi lip nez ja, ale treba se neceho dobereme i tak.

	Problematicky port neni primou zavislosti www/trac - je to zdedena
zavislost ze zavislosti na devel/subversion-python

	Coz snadno overis kompilaci s WITHOUT_SUBVERSION (a pokud subversion
podporu nepotrebujes, muze to byt i finalni reseni problemu)

	devel/subversion-python je meta-port a ve skutecnosti znamena
devel/subversion WITH_PYTHON

	A v nem je konecne pomerne slozita logika vyhodnodujici jaka verze apr
bude pouzivana.

	Rozdil mezi prekladem u me a u tebe se zda byt v (ne)existenci promenne
WITH_APACHE2_APR. Abychom se ale dozvedeli vic, musel byt ten LOG, co
uz's dodal poridit jeste jednou - nejdriv ale smazat devel/subversion* port.

	Osobne ale odhaduju, ze se nakonec ukaze, ze cely problem je prave v
one automagicke logice vyse zminene a tom, ze pri prekladu se vyhodnoti
jako patricna jina verze APR (pravdepodobne ta, ktera je soucasti
instalace Apache, takze zadna dalsi se neinstaluje) zatimco pri kontrole
zavislosti mu vyjde jina, kterou shleda nenainstalovanou a tak mu chybi.
A nebo neni chyba v rozdilu mezi instalaci a kontrolou, ale mezi tim
jake zavislosti byly iainstalovany a jake byly zaznamenany. Nevim odkud
kontrola informace o zavislostech bere.

> Temer to vypada, ze port ma nejake zavislosti, ale vubec je nehlida a
> nainstaluej se bez nich.

	No, ja prave myslim, ze v okamziku instalace ty zavislosti ve
skutecnosti nema jen je blbe zaznamena a nebo nespravny pocit zavislosti
vznikne az pri kontrole.

> Stale dependency: trac-0.10.4 -> subversion-python-1.4.3_2 (devel/subversion-python):
> subversion-1.4.3_2 (score:55%) ? ([y]es/[n]o/[a]ll) [no] yes
> Fixed. (-> subversion-1.4.3_2)

	To je ne uplne dobre. To znamena, ze se pri pristum upgrade muze
nahradit tenhle port novejsi verzi, ale obavam se, ze se ztratila
informace, ze se tak musi stat s WITH_PYTHON optionem.

	A protoze, jak jsem vyrozumel, subversion funkcionalita tracu je prave
na python-to-subversion rozhrani zalozena, prestala by fungovat i ta
(pokud ji planujes pouzivat).

	Ja bych to vyresil doplnenim WITH_PYTHON to pkgtools.conf aby ji
portupgrade pri pripadnem pristim prekladu pouzil. Alternativne -
odinstaluj trac a subversion, pak nainstaluj subversion-python a teprve
pak trac.

> Stale dependency: trac-0.10.4 -> apr-db42-1.2.7_1 (devel/apr-svn):
> Install stale dependency? ([y]es/[n]o/[a]ll) [yes] no
> New dependency? (? to help):
> Delete this? ([y]es/[n]o/[a]ll) [yes]
> Deleted.

	Ani to neni uplne spravne, zda se mi, ze v tvem pripade pouzil trac apr
z instalace apache a tak mela byt zavislost na apr-svn nahrazena
zavislosti na nainstalovanem apachi.

> Stale dependency: trac-0.10.4 -> db42-4.2.52_5 (databases/db42):
> db41-4.1.25_4 (score:15%) ? ([y]es/[n]o/[a]ll) [no] yes
> Fixed. (-> db41-4.1.25_4)

	No a v neposledni rade ani tohle neni idealni reseni, zavislost na
databazi je "zdedena" zavislost ze zavislosti na apr-svn - a pokud
odstranime tu, tak tahle zavislost mela byt taky smazana.

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz