offtopic - pravidla konference

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Apr 10 23:21:49 CEST 2007

Roman Divacky napsal/wrote, On 04/10/07 22:38:
> je ok psat text ve smyslu "byl jsem na pive. then I parsed
> some checksummed text. a pak jsem sel spat" nebo ja nevim...

	Je treba se snazit vyjadrovat tak, aby bylo dosazeno ucelu, pro ktery
je komunikace uskutecnovana. To jest - mluvit tak, aby me prijemce (co
nejvice prijemcu z vetsi skupiny) pochopil. A je ohleduplne to delat
tak, aby prijemce nebyl nucen vynalozit nadmerne usili.

	Lze-li usnadnit bud' psani autorovi nebo cteni prijemci, nikoli vsak
oboji soucasne, je samozrejmou slusnosti preferovat pohodli prijemce
pred pohodlim pisatele.

	Jak dalece se pisateli podari naplnit tyto cile je otazka zkusenosti (v
odhadu toho, ke komu mluvi i ve vyjadrovacich schopnostech) a
ohleduplnosti (obetovat trochu sveho casu aby usetril trochu casu
prijemci - nebo stovkam prijemcu - sdeleni).

	At uz z nedostatku zkusenosti, nebo akutniho ci chronickeho nedostatku
ohleduplnosti nemusi vzdy kazde sdeleni tyto zasady naplnovat dostatecne.

	Tato pravidla, ktera nejsou specificka ani pro tuto konferenci, ani pro
elektronickou formu komunikace, nybrz jde o pravidla, ktera mam za zcela
obecne platna. Soucasne se mi zda, ze nam pro nase ucely celkem staci.

	Slyseli jste slovo moderatora.

	;-)

					Dan

P.S. V mem pripade to byl jednonacne chybny odhad schopnosti adresata
(adresatu), tedy nedostatek (mych) zkusenosti. Zaradim to do sve
znalostni databaze.

P.P.S Zadam kazdeho, kdo by chtel reagovat do konference, aby zvazil zda
je to opravdu ucelne. V opacnem pripade povazujme tuto diskusi v
konferenci za uzavrenou. Se zajemci muzeme pokracovat separatne v uzsim
kruhu.

--
Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz