Problem s broadcasty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 9 15:56:32 CEST 2007

freebsdML napsal/wrote, On 04/09/07 13:17:
> Mozna je to u me uz "profesionalni" deformace-degradace, ale kdyz
> vidim urcitou situaci-chyby, ktere se porad dokolecka opakuji at z

	To, co mi vadilo vic nez "ignoranti" je fakt, ze to, ze nekomu pri
reseni pocetniho prikladu vyslo jine reseni nez tobe oznacujes za (jeho)
chybu - driv, nez zacalo byt jasne, ze resite stejne zadani ...

  > Osobne puvodnimu tazateli preji mnoho zdaru pri udrzovani podobne
> infrastruktury a priznavam, ze na neco podobnyho uz bych dnes asi
> nemel zaludek.

	Ja bych to taky nedelal. Ale to neni o zaludku. Me by to proste
nebavilo - tak jako me nebavi delat chirurga, automechanika nebo
starostu. Kazdy delame neco jineho. Ja mam taky radsi "vznesene site",
ale to nic nemeni na tom, ze vetsi poptavka je po "lacinych" a ty si
vynucuji postupy, metody a nastroje, ktere odpovidaji resene uloze.
Vycitat spravci, ze "domacnostni" sit orientovanou na cenu nema
postavenou na (drazsi) technologii, ktera je obvykla v sitich
"pro-narocnejsiho-uzivatele" je jako ohrnovat nos nad zverolekarem, ze
pri lecbe vetsinou pouziva lacinejsi veterinarni penicilin misto
(kvalitnejsiho a drazsiho) penicilinu pro humanni lecbu.

	Nicmene, zpatky k puvodnimu problemu. Pokud se podari zjistit presnejsi
mechanismus vzniku zahlceni site, je mozne zkusit hledat zpusob, jak to
s vybavenim site, ktere je aktualne dane, vyresit. Ano, muze se ukazat,
ze s tim, na cem je sit momentalne vystavena se takovemu utoku ucinne
branit nelze (ale to se asi neukaze, pokud je pravda, ze pouziti OpenBSD
problem skutecne resilo), Pokud to nastane bude na tazateli rozhodnout
se, jestli se s existenci rizika smiri a ucini z nej "vlastnost
prodavane sluzby odpovidajici jeji cene", nebo jestli ma ekonomicky
prostor prijmout nejaka protiopatreni zalozena na (treba postupne)
vymene sitovych prvku.

	Zatim ale nemame informace, ktere by nam umoznily se nad problemem a
resenim ucinne zamyslet - tedy - krome navrhu na zmenu technologie,
ktery uz jsem snad probrali ze vsech stran a muzem to ukoncit do doby,
nez se vyrazenim ostatnich moznosti (vcetne nahrady FreeBSD za OpenBSD)
ukaze, ze je to opravdu nutne ;-)

Dan Lukes                                               SISAL MFF UK
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at (kolej.)mff.cuni.cz