Problem s broadcasty

freebsdML freebsdml at quasan.com
Mon Apr 9 13:17:46 CEST 2007

>         Tak snad bychom tady nemuseli napriste resit, kdo je silenec a ignorant
> a kdo neni.

Dobra tedy, silence a ignoranty beru zpet. Nebylo to mineno nejak
konkretne-osobne, ale vidim, ze jsi se toho ponekud chytl a to neni jak
sam rikas predmetem problemu.

Mozna je to u me uz "profesionalni" deformace-degradace, ale kdyz
vidim urcitou situaci-chyby, ktere se porad dokolecka opakuji at z
toho ci onoho duvodu tak me chytne stav "OMG" a jak se v tomhle mail
listu prilis aktivne neangazuji, tak me to preci jen prinuti
zareagovat. A opet mas pravdu, ze neznam situaci az tak detailne
na to, abych mohl presne argumentovat. Bral sem to obecne:)

>         Ktery z provozovatelu techto siti je silenec a ignorant ?
>         Silenec neni ten, kdo nabidne sluzbu s low-end cenami i parametry.
> Silenec je ten, kdo to neudela (treba proto, ze si mysli, ze je reditel
> zemekoule) a misto toho vybuduje sit, pro kterou pak nema v danych
> podminkach dostatecnou klientelu - protoze klienty, kterym to za tu cenu
> nestoji, mu prebrala konkurencni low-end sit.

Tady nemuzu souhlasit. Nekde tomu tak je a logika-zakon trhu rika, ze
je to standartni stav za beznych okolnosti. Ale nemusime chodit nejak
daleko, abychom si na prikladu firmy erkor.cz ukazaly, ze situace muze
byt uplne opacne. Je pravda, ze sem od nich pripojeni nikdy osobne
nemel, ale nekolik znamych ano, a tam se obcas asistoval + plus
vseobecne info dostupne na forech. Vypadato, ze firma ma podobne
zazemi jako puvodni tazatel, tj. levne switche, ap atd. Je v oblasti,
kde je obrovska konkurence jak jinych poskytovatelu tak kabelovky.
Maji ceny oproti konkurenci casto polovicni, ale lidi moc nenalakali a
ti co to s nima zkusili tak povetsinou od nich utekly prave kvuli
vypadkum a nespolehlivosti. Zadny ze znamych uz u nich neni. Viz.
dobe, kdy jsem se o to zajimal...katastrofalni situace v lokalite
brno-lesna.

Ano pokud je to mensi vesnicka komunita, kde se mistni stamgasti
domluvi, ze si pro par stracenejch paketu nebudou delat vrasky a
vlastne jsou s tim od zacatku kvuli cene srozumeni tak pak proc ne.
Casto takovy vypadek ani nezaznamneji, kdyz si obcas prohlidnou web a
stahnou postu.
Ale staci se podivat treba, na forum netbox.cz(a samo dalsi), kde staci pulhodinovej
vypadek nebo dva dny ping misto standartnich 20-30 na 150 a uz nasrany
lidi spamujou a vyhrozujou prechodem ke konkurenci byt drazsi, ale
spolehlivejsi. A tech uzivatelu je cim dal vice, i kdyz dnesni pomer
user-seznam.cz a narocny user-cokoliv porad mluvi ve prospech prvniho.

Osobne puvodnimu tazateli preji mnoho zdaru pri udrzovani podobne
infrastruktury a priznavam, ze na neco podobnyho uz bych dnes asi
nemel zaludek.

Jo a priste se zdrzim komentare ve prospech lidi s lepsim zaludkem:)

T'nar pahk sarat y'rani.
 (Zij dlouho a blaze)

Jonathan Archer
Enterprise commanding officer