Jak zacit s IPsec,GRE,ESP...

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Tue Apr 3 17:09:33 CEST 2007

> tunel. GRE -
> pozadavek na

> 	No, to nevim. Mam obavu, ze ne.

Zrejem mi ta informace vypadla, tedy pokud je to to, co postradame:
"požadujeme VPN v režimu GRE over IPSec". Takze pokud to umim spravne
prelozit, mame IPsec a vnem jede GRE.

Zatim jsem si vytvoril jadro s IPSEC,IPSEC_ESP a nainstaloval ipsec-tools
(bodle FreeBSD how-to). Ted jsem ale trochu zmateny ceho se chytit dale,
resp. co pro ty celkove pozadavky vlastne potrebuji. Staci mi ipsec-tools
(racoon) nebo mam instalovat MDP? Co presne k cemu slouzi? IPsec tunel uz
tak nejak chapu a snad jsem schopny ho rozbehat, jen nevim co s tim
pozadavkem "vymena klicu po 8mi hodinach" - k tomu potrebuji nejaky nastroj
nebo se to uz poresi tak neajk samo? :-) Omlouvam se za hloupe dotazy, ale
tech novych informaci je tolik, ze se v tom tezce orientuji.

Milan