Pomoc se zalohovanim

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Wed Mar 28 11:18:27 CEST 2007

Dan Lukes wrote (2007/03/28):
> 	Na zacatek souboru, ktery prave docetl, predpokladam, nikoli na zacatek
> pasky. Yo ?

Pardon, zacatkem bez blizsiho urceni jsem myslel zacatek pasky.
/dev/sa0 pri close vraci na zacatek pasky, /dev/nsa0 zustava tam,
kde se skoncilo po posledni operaci.

> 	No, kdyz uz jsme to tu nakousli, tak at to tedy pochopim aniz budu
> nucen cist SCSI specifikace. Co tedy forward dela ? Najde N-tou
> nasledujici znacku, nebo preskoci N znacek a najde nasledujici ?

Na pasce jsou tzv. end-of-file marks jakozto oddelovace souboru.
fsf 1 znamena posunuti na nasledujici takovouto znacku. Pokud uz
na nejake jsem (tj. na zacatku souboru), bere se to tak, ze jsem
jakoby za ni a posunu se dal.

> 	Pocita to od "current" pozice, nebo vzdy od zacatku pasky ?

fsf/bsf/fsr/bsr jsou relativni polohovani od aktualni pozice,
potiz je s tou kombinaci sa0 a nsa0 + kazdy mt na konci dela close.