nastaveni apache

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Mar 27 15:30:34 CEST 2007

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 03/27/07 13:55:
> v logu je tohle
>
> PHP Warning: PHP Startup: Unable to load dynamic library
> '/usr/local/lib/php/20041030/overload.so' - Cannot open
> "/usr/local/lib/php/20041030/overload.s
 > PHP Warning: Module 'ctype' already loaded in Unknown on line 0

	Zacneme timhle - ta instalace je ponekud "poblbana" - zrejme se
konfiguracni soubor nebo neco jineho odvolava na PHP moduly, ktere
nejsou nainstalovany. A naopak - n ajine se zrejme odvolava dvakrat. Je
to "jen" warning, tak by to s problemem souviset nemelo, nicmene,
ukazuje to na nejaky neporadek v instalaci - cimz se vnucuje podezreni
"co je tam divne dal".

> [Mon Mar 26 13:25:07 2007] [warn] RSA server certificate CommonName (CN)
> `www.keytec.cz' does NOT match server name!?

	To asi pro tuto chvili nevadi, predpokladam, ze v pridukcnim nasazeni
se uz server bud ejmenovat spravne.

> nicméně pokud je něco čistý php,tj má to příponu php a platný kod, tak
> vše funguje jak má. Problém nastává v okamžiku,kdy chci do html(s
> příponou html) vložit
> kus kodu v php.Pak jej to vůbec nezobrazí (jednou se mi ale zobrazil
> vložený php kod jako text).Takto to funguje pokud mám v httpd.conf toto:
> AddType application/x-httpd-php .php .php3

	To je jasne - s timto nastavenim se zadny PHP kod v .html neocekava. Co
se "nezobrazi tyce", odhaduji, ze ve zdrojovem kodu stranky bude PHP kod
jako text, ale je z renderingu vyloucen, protoze <? respektive <?php je
pro renderovaci jadro neznamy tag. A co se tyce "jednou zobrazilo jako
text" - tam je nejpravdepodobnejsi vysvetleni, ze v kodu jeste ke vsemu
byla nejaka syntakticka chyba, ktera otevreny neznamy tag "uzavrela",
takze zbytek textu uz browser ukazal jako bezny text.

> pokud povolím
> AddType application/x-httpd-php .php .php3 .html .htm
> tak se mi html vůbec nezobrazí,at je v něm cokoliv

	Nezobrazi cokoliv na urovni renderovane stranky, nebo jejiho zdrojoveho
kodu ("view as source") ? A v access-logu apache je o teto strance
receno co (kod odpovedi, delka) ?

	A mozna, preci jen, bych zacal "ucesanim" instalace - coz se mozna
nejlepe dosahne smazanim vsech PHP-related baliku a kompletni novou
instalaci techto. Opravdu se tezko clovek zbavuje divneho pocitu z tech
neobvyklych varovani "no jo, je to divna instalace - co dalsiho je tam
blbe ?"

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz