FreeBSD kernel panic: vm_thread_new: kstack allocation failed

Lubomir Host rajo at platon.sk
Tue Mar 20 15:09:58 CET 2007

On Tue, Mar 20, 2007 at 02:27:24PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	A jak zni otazka ?
>
> 	Kazdy novy thread vyzaduje aby pro ni kernel drzel jakousi datovou
> strukturu. Mnozstvi pameti kernelu dostupne je vsak omezene. Po
> vycerpani dalsi alokace mozna neni - a to dopadne prave takhle.
>
> 	Vytvareni novych procesu (ktere take vyzaduje alokaci datove struktury)
> obsahuje limity, ktere by mely omezit schopnost uzivatele vycerpat tyto
> omezene zdroje.

To mi je vsetko zhruba jasne, ale dakujem za vysvetlenie. Nemal by vsak
kernel v takomto stave reagovat radsej tak, ze nedovoli uz vytvorit
dalsie vlakno a teda ze zabije inkriminovany proces sam? Aj SIGSEGV
signal zaslany takejto chybnej aplikacii by bol tuto namieste.

> 	Moznost vytvaret nove thready IMHO nijak omezena neni a kazdy uzivatel
> tak patrne nezrizenym vytvarenim movych ma moznost shora popsany panic
> vyvolat.

Otazka znie, ze ci to je spravne spravanie, ak moze neprivilegovany
uzivatel dosiahnut reboot stroja. Ja by som to videl na nejaky bug
v kerneli.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207