iSCSI

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 17 18:35:47 CET 2007

František Kučera wrote:
> - iSCSI target se mi podařilo bezproblémů zkompilovat z portů
> - stejný iSCSI cíl (disk) jsem SOUČASNĚ připojil i z druhého PC a zapsal
> na něj nějaká data. Na prvním PC se data nezobrazila a souborový systém
> (NTFS) se trochu porouchal. Po opravě scandiskem se soubory zase
> objevily (myslím, že se ztratil jen jeden soubor)
>
> Ne že bych si myslel, že tímto způsobem půjde sdílet disky, ale spíš mě
> zarazilo, že to vůbec jde, připojit se z více míst současně -- čekal
> bych spíš nějakou chybovou hlášku typu "disk už je připojený odjinud,
> uživateli máš smůlu"

	SCSI je sbernice umoznujici vetsi mnozstvi "serveru" soucasne
komunikujicich s tymiz cily. SCSI nema prilis velky rozum z toho, co je
to vlastne za data, ktera jsou po ni prenasena.

	Je na administratorovi systemu, aby vedel, zda nadrazene komponenty
jsou nebo nejsouschopny soucasne komunikace na totez cilove zarizeni -
pokdu ano, je na techto slozkach, aby si zajistili vzajemnou
synchronizaci. Pokud ne, nemel administrator dve zarizeni na sbernici
pripojovat ...

	Takze hlaska "disk uz je propojeny odjinud" neni dobry napad - co kdyz
disk pripojuju kvuli FS pro ktery je takova vec mozna ?

	Ze tys pripojil k disku 2x NTFS, ktere timto zpusobem disky sdilet
neumi neni chyba iSCSI ... ;-)