Apache ve stavu lockf

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Mar 17 16:51:18 CET 2007

Miroslav Lachman wrote:
> Moc se nevyznam ve stavech, ve kterych se mohou procesy nachazet, ale
> mel jsem ted jeden zavazny problem na serveru, kde se nekdo snazil
> patrne cilene pretezovat Apache. Nemel jsem moc casu na zkoumani "jak a
> co", zkratka jsem dotycneho zakazal na firewallu, ale chovalo se to tak,

> Dokazal by mi nekdo rict, za jakych podminek se child apache nachazi v
> tomto stavu a co to vlastne znamena?

	Zjistit neco vice o tom, co delaly "lockfnute" procesy a jaky zrovna
vyrizovaly pozadavek - od toho je
http://.../server-status
handler. Sazmorejme, jen pokud je povoleny v konfiguraci.

	Jinak se proces ve stavu "lockf" nachazi tehdy, pokud zada umisteni
zamku na cas nejakeho souboru - a toto misto je jiz zamcene jinym
procesem. Konkretne jde o volani funkce fcntl(,F_SETLK[W],...)

	Da se z jadra vymamit kdo na koho ceka, ale je treba ho prelozit s
LOCKF_DEBUG

	Co se tyce toho, kdy Apache zamyka - tam ma asi pravdu Pav - ale jen co
se tyce cisteho Apache. Pokud vim, jsou zamykaci funkce soucasti APR a
jako takove jsou dostupne Apachovskym modulum - zamknuti tedy mohl
zpusobit nejaky dalsi modul, ktery neni soucasti ciste instalace Apache ...

	Jako mozny priklad (ale nezkoumal jsem, jestli to tak skutecne muze
byt) by mohlo byt nejaky mene vhodne napsany PHP script. To uz by ale
napovedelo studium shora zminene server-status stranky.