pc s vice disky - nikoliv OT ale aktualni zalezitost

Jan Dusatko jan_dusatko at post.cz
Wed Mar 14 16:02:55 CET 2007

>     tak isto si myslim, ze sw raid je v pohode, ja konkretne
>     pouzivam gmirror, samozrejmostou je nutnost mat UPS-ku
>     pri kazdom serveri kde su dolezite data.

>     Mozem vediet, aky mate problem so sambou na FreeBSD? Ja
>     prevadzkujem 8 samba serverov na FreeBSD, vzdy islo
>     o migraciu z Win platformy, a zmena na FreeBSD priniesla
>     kladne a pozitivne vysledky.

Mam nekolik konkretnich problemu. Samba na FreeBSD 6.2 (udrzuji to
aktualizovane) mi na 1Gb/s NIC jela rychlosti okolo 1.5MB/s, kdezto klasicke
FTP jelo rychlosti okolo 50-60MB/s. Z default konfigurace jsem to "vyladil"
pouhou zmenou parametru

socket options = SO_KEEPALIVE TCP_NODELAY IPTOS_LOWDELAY  SO_SNDBUF=8388608
SO_RCVBUF=8388608

na propustnost okolo 12 MB/s - tzn skoro jako teoreticka propustnost
100Mbit.. Pameti tam je dost, takze proc ji nevyuzit. Problem je ale stale
zhruba polovicni rychlost oproti FTP. Cast je dana primo nenazranosti SMB
protokolu, zbytek je nejaky zadrhel primo v systemu. Paradoxne, na 100Mb/s
NIC mi pri defaultni konfiguraci jela Samba rychleji, nez pri default
konfiguraci na 1Gb/s NIC.

Defaultne jsem zkousel buffer okolo 8KB, pote jsem ho navysoval (hezky v
rade, 8, 16, 32 ....) a propustnost stoupala. U 4MB bufferu se zacala lamat,
8MB je velikost, kde navyseni neprineslo uz zadny realny vysledek, ale
nechavam ho tam pro rezervu.

Pokud by nekdo znal reseni, rad bych se dostal alespon na 30MB/s

Honza