iSCSI

Ivo Hažmuk ivo at vutbr.cz
Mon Mar 12 20:42:27 CET 2007

Ahoj,

František Kučera wrote:
> rád bych se zeptal, jestli nemáte někdo zkušenost s iSCSI pod FreeBSD.
> Jediné, co jsem našel bylo
> http://www.freebsd.org/news/status/report-oct-2006-dec-2006.html#iSCSI-Initiator
> a ftp://ftp.cs.huji.ac.il/users/danny/freebsd/iscsi-17.tar.bz2
> prý je to ve vývoji.
> Je to použitelné pro nekritické (domácí) použití?

prave mam od kamarada ukol pripojit iSCSI pole Promise VTrak 300i.

Stahnul iSCSI initiator, ktery jsi take nasel. Je i ve verzi 2.0.1. Obe
verze sly na FreeBSD 6.2 bez nejmensich potizi prelozit a i nahrat modul
do jadra.
mimi: # kldstat
Id Refs Address    Size     Name
  1    4 0xc0400000 6c1020   kernel
  2    1 0xc0ac2000 598bc    acpi.ko
  3    1 0xc7aa4000 c000     iscsi_initiator.ko

S vyse uvedenym polem jsme se vsak nedomluvili. Problem je nekde v
komunikaci.

Z MS Windows jsem si pole namontoval bez nejmensich potizi. Z FreeBSD
6.2 jsem nebyl schopen provest ani iSCSI discovery. Pole se odmitlo
bavit bez nejakeho presnejsiho udani chyby. Bohuzel na strane pole jsem
nenasel zadne rozumne logy, ktere by napovedely, kudy se dal vydat.
Jedine, co mam v ruce, je tcpdumpem odchycena komunikace mezi polem a MS
Windows a polem a FreeBSD. Z obsahu dumpu usuzuji, ze se jedna o problem
v komunikaci. Ale nemel jsem zatim dost casu na precteni RFC3720 a
naslednou analyzu problemu.

Na druhou stranu jsem na FreeBSD 6.2 spustil iSCSI target z portu. S nim
se domluvim jak z MS Windows, tak i z FreeBSD. Pripojil jsem si toto
pole s NTFS (z FreeBSD pouze pro cteni) i FAT32 bez nejmensich potizi.

   626  ??  Is     0:00.41 /usr/local/bin/iscsi-target -f
/usr/local/etc/iscsi/targets

mimi: # df
Filesystem  1K-blocks    Used    Avail Capacity  Mounted on
/dev/da2s1      95596   86413     9183    90%    /mnt

	Ivosh