pc s vice disky

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Mon Mar 12 15:30:50 CET 2007

----- Original Message -----
> A teraz uz mas to diskove pole o velkosti > 4.5T? (9x 500G) ;-)

Ha, to mi pripomina jednu zabavnou hru, kterou jsem hral uz pred nekolika
lety.
Filesystem vetsi nez 1TB nejde vytvorit na PC (32 bit)
a to bez ohledu na to jakej.

Duvod je jednoduchej - integer alokuje 2G a velikost sektoru je 512B -> 1TB
je hard limit pro 32bit

jinak jsem pouzival vinum a byl jsem s nim dost spokojenej.

Je dobre si uvedomit nekolik drobnosti (Martin by mohl referovat)

- pokud zdechne jeden disk, je v haji celej FS
- pokud chcete s tim FS neco delat, zacnete prikazem man
- vinum, stejne jako vetsina sw raidu je "hracka" a pomerne negativne
reaguje na hw chyby

Jindra