OT ipfw & ftp

Josef Hrabec hrabec at naxo.net
Tue Mar 6 23:31:01 CET 2007

> Dokazal bych se znacne rozcilit nad poznamkou, ze chtit po odbornem
> spravci nejakeho pocitace trivialni konfiguracni zasah si muze dovolit
> jen od reality odtrzeny akademicky spravce - dost pochybuju, ze
> uzivatele "u komercniho spravce" jsou tupe opice, ktere kdyz se jim na
> pocitaci neco stane, tak ho vyhodi do nejblizsi popelnice a jsou si
> koupit novy....

V predchozim prispevku jsem nekolikrat pouzil slovo "omlouvam" a to v pravde
nebylo mysleno ironicky. I pridavek o vychovavani uzivatelu pomoci
komercniho software v komercnich sitich a jista lehkost byti spravce v siti
akademicke, nemela rovnez byti zadnou stiplavou poznamkou, ale pouhym
povzdechem nad danou skutecnosti. Neb sam jsem zhruba pred deseti lety take
byval clenem akademicke site a rad na ty casy vzpominam.

Nic mene, asi to uz sem nepatri, ale rad bych uvedl na pravou miru situaci
vlastniku aut bez ridice a ostatnich "tupych opic".
V zamestnani se spravou site nezabyvam, na to tam jsou jini zamestnanci a
ti, tem kteri ono auto ridit neumi, v ramci svych mentalnich a fyzickych
schopnosti s volantem a saltpakou pomahaji.
A veskere me dotazy se tykaji pouze provozu lokalni panelakove site, kde
amatersky propojujeme nekolik desitek uzivatelu navzajem a vsichni spolecne
jsme pak pripojeni k siti internet. A verte mi, ze vetsina techto lidi z
panelaku jsou prave ony "tupe opice", ktere si v hypermaketu tesco zakoupily
automobil, ale uz se vubec nezaobirali tim, ze by si meli udelat ridicsky
prukaz, ci si alespon precist prirucku s dopravnimi predpisy.
(maminky v domacnosti, tatinkove pracujici v tovarne u pasu, hrajici si
deti....  casto vnimajici pocitacovou sit jako kabelovou televizi
nechapajice, proc by meli nejak sve chovani na pocitaci korigovat - telku
maji prece taky pustenou kdy chteji a na jakem programu chteji...)

Nakonec tedy jeste jednou - omlouvam se, pokud jsem neco napsal tak, ze to
vyznelo nevhodne. Vasich prispevku v konferenci si vazim a jsem vdecny za
kazdou pomoc, ktere se mi touto cestou muze dostat. Nyni jiz vim, ze reseni
tohoto problemu neni trivialni a ze zrejme bude dany problem treba resit
jinym zpusobem.

S pranim hezkeho vecera,
Pepa.