kompilovat ci nekompilovat

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 5 03:20:01 CET 2007

Jan Poctavek napsal/wrote, On 03/05/07 01:35:

> s ohladom na debatu predchadzajucom threade o vlastnom vs GENERIC
> kerneli sa chcem spytat kto z vas pouziva/nepouziva generic kernel a
> preco? Rovnaka otazka je aj porty vs package.

	Mame na par strojich GENERIC (respektive SMP coby jeho SMP variaci) -
treba na www.freebsd.cz. Uvaha, ktera vede k tomu, ze na konkretnim
stroji je je v podstate jednoducha - kernel, ktery pro dany stroj
potrebujeme, neni dostatecne podobny zadnemu jinemu kernelu, ktery uz
nekde pouzivame - a soucasne - naroky an stroj kladene nejsou takoveho
typu, ze "kompromisni" vlastnosti kernelu vadi.

	Jinymi slovy, celkove smerujeme k pokdu mozno nevelkemu postu ruznych
kernelu a vyhoda je, ze pouziti GENERICu tento pocet nezvetsuje.

	Packages ve smyslu "zkompilovane nekym jinym" nepouzivam vubec. Ale
pouzivam ty, ktere si vyrobim sam.

> Ide mi hlavne o to aby sa veci upgradovali co najviac samy bez mojho
> pricinenia a to si pri kompilovanych veciach nedovolim... a potom este
> na kompilovane veci treba hoodne viac casu.

	No, kupodivu, od urciteho poctu stroju je update skoro jednodussi (v
prepoctu na jeden stroj) nez u mala stroju. Jeden stroj slouzi jako
"centralni repository" - tam se prelozi world, vsechny ruzne kernely,
ktere se pouzivaji a vsechny porty, ktere se kde pouzivaji - a z tech se
vyrobi packages. Pak se /usr/src, /usr/obj a /usr/ports vyexportuje pres
NFS a na kazdem updatovanem stroji se namountuje a pak uz "jen"
make KERNCONF=<jmenokernelu> installworld installkernel
mergemaster
portupgrade -RiaPP

	Ano, "delostrelecka priprava" chvilku trva - ale dela se jen jednou.
Vlastni update je pak uz dost rychly a prevazne automaticky. Nejdele
trva ten "mergemaster", protoze ten vyzaduej soustredeni a pozornost.
Ale i ten se da castecne urychlis/zautomatizovat pomoci '-i' a jak mi
pred chcili kdosi poradil, tak ani 'U' mozna neni uplne k zahozeni ...

	Jedine omezeni tak vlastne je to, ze pro kazdy port mohu mit jen
jedinou sadu optionu, tenhle system neumoznuje mit tentyz port na
ryznych pocitacich s ruznymi optiony. Ale zatim jsem s timhle nenarazil ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz