zajimava informace o procfs/pseudofs

Ivo Hažmuk ivo at vutbr.cz
Fri Mar 2 21:06:59 CET 2007

  > Kdyz uz se dozadujete zdroje informace a nelibi se vam agentura JPP,
tak
> by bylo dobre i svoje tvrzeni podlozit nejakymi fakty / dukazy, jinak je
> to jeste vice bezcenna informace, nez ta predchozi a zcela zasadne
> koliduje s tim, ze FreeBSD 6.x ke sve spokojenosti pouzivaji tisice lidi.

tip(1) - pokud pouziji v /etc/remote du - dial up a pn - phone number,
tip spadne a vytvori core dump. Opravu jsem Remko Lodderovi poslal, ale
nikdo se tim zatim nezabyval. Chyba je ve FreeBSD 6.1 i 6.2.

tip(1) - acu pro US Robotics Courier nefunguji. Proste modem nevytaci.
Pomaha pouzit tip z FreeBSD 4 vcetne dvou knihoven.

Ve FreeBSD 4 vse fungovalo dobre, ale FreeBSD 5 i 6 ma tip z
OpenBSD/NetBSD. Podle vseho ho vzali bez testovani.

Muj domaci router, FreeBSD 6.1-RELEASE i 6.2-RELEASE, tuhnul bez hlesu.
Zadna poznamka do logu, crash dump jsem z nej nedostal, nic.
Domnivam se, ze problem bude v ovladaci Atheros v pripade, kdy karta
jede v hostap modu. Ted jsem kartu prestal pouzivat a mam tam AP a
uptime je nadhernych 6 dni. Je zvlastni, ze dva mesice to fungovalo
dobre a potom zacaly potize.

Router FreeBSD 6.1-RELEASE u zakaznika tuhnul velmi podobnym zpusobem,
ale tam zadna wi-fi karta nebyla. Po instalaci FreeBSD 4.10 (srpen 2006)
se situace uklidnila a stroj funguje k plne spokojenosti.

FreeBSD 6.1-RELEASE a 6.2-RELEASE jako honeypot. Cca tyden jede dobre a
potom se zpomali. Pomuze odpojit se od site na par hodin nebo reboot.
Opet pomohl navrat k FreeBSD 4.

Kolega byl velmi nespokojen s X-org. Jak to resil si nevzpomenu. Ze by
XFree86?

FreeBSD 6.1-RELEASE jako smerovac. Po cca 3 dnech jedna ze sitovych
karet em(4) prestala fungovat. Ta druha, stejna, fungovala dobre. Do
navratu k FreeBSD 4 pomohl pouze reboot. Na test 6.2-RELEASE jsme nemeli
cas a potom uz ani chut.

To je 5 problemovych stroju z 25 moznych, ktere mame s FreeBSD 6
naistalovane. Z nich jen nektere jsou dulezite. To je hodne neprijemna
situace.

Velmi mi to pripomina stav mezi FreeBSD 2, 3 a 4. Jen se nepise rok 2001.

FreeBSD 2 bylo skvele funkcni, ale uz se nevyvijelo. Takze ho casem
clovek musel opustit, kvuli novemu hw. FreeBSD 3 neslo prakticky pouzit.
Opravy 3.4 na 3.4.1 a 3.5 na 3.5.1 kvuli bezpecnostnim chybam uz pri
vydani byly to nejmensi. FreeBSD nizsi nez 4.6 melo spoustu problemu. A
az s verzi 4.8 jsme byli spokojeni.

Tak jsem si zabrblal a jdu delat neco konstruktivniho.

	I.