Polling

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue Feb 13 18:37:27 CET 2007

Bc. Radek Krejca napsal(a):
> Dobry den,

> aha, takze mam nekde neco spatne, protoze tomu se neblizim ani
> nahodou. U 120Mbit je procesor vytocen na 100% a pak ani tuk. Muj
> rekord je 130 Mbit, ale vic nic. No, zkusim tam dat AMD64 misto I386,
> je mozne, ze by to melo na neco vliv?

Zdravim,

taky pridam trochu ze svych zkusenosti s provozem routeru fBSD 6.1, XEON
3.2GHz, GE sitovka Intel 82545GM (driver em, aktivni polling, HZ=2000),
na sitivce em0 bezi dot1q trunk (10 VLANu) + IPFW + DUMMYNET.

* puvodne jsem provozoval i NAT pres natd, po vypnuti NATu vzrostla
propustnost mnohonasobne. Takze pokud to jen jde, zbavte se NATu (aspon
natd pri vice jak 10000 paketech/s vytizi naplno i rychly procesor). Pri
datovych tocich pres NAT, kdy vytizeni procesoru slo k 90%, mam ted bez
NATu vytizeni do 10%.

* na rozhrani do internetu mam naveseno docela dost pravidel (cca 6000),
v nejhorsim pripade se prochazi i nekolik desitek pravidel (zatim jsem
liny prepsat pravidla do vice rozvetveneho stromu) a pri tocich 50M
full-duplex, 5000 paketech/s v obou smerech je vytizeni procesoru do
15%. Pokud ve spicce zkusim pustit i provoz pres vnitrni rozhrani 100M
full-duplex, tak vytizeni procesoru se temer nezmeni. Pres fyzicke
rozhrani em0 tak tece 150M full-duplex (300M v souctu obou smeru, 30 000
paketu/s) a pakety se neztraci, odezva se nezvedne o vice jak 1ms a
vytizeni procesoru je do 20%.

ZKuste postupovat jak psal Dan, pokud nemate tak vypnout HT, vypnout nat
a firewall, pripadne zapnout fast-forwarding a zkusit propustnost holeho
systemu. Potom zkusit pridavat a divat se, co bere nejvice vykonu.

--
Mgr. Petr Bezděk
email: pbezdek at ada-net.cz
web: www.ada-net.cz