FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Lubomir Host rajo at platon.sk
Fri Feb 9 16:32:36 CET 2007

On Fri, Feb 09, 2007 at 03:35:32PM +0100, Jozef Babjak wrote:
>   ^-- Z toho usudzujem, ze sw raid moze byt vo vseobecnosti povazovany za
> celkom dobre riesenie?

Moje skusenosti: maly server s IDE alebo SATA diskami v zapojeni RAID1.
Ked ti jeden z diskov odide po cca 2. rokoch, kupit identicky disk sa uz
povacsinou neda. Treba kupit vacsi. HW raid s tym podla mna moze mat
problem (ale priznavam, ze s tym nemam skusenosti).

SW raid nema s neidentickymi blokovymi zariadeniami (disky, CF karty,
...) ziaden problem. Takze prechodnu dobu mas 2 rozdielne disky (vo
velkosti, rychlosti, velkosti cache, znacke) v stroji, pricom sa
mirroruje podla jednotlivych oblasti. Cast vacsieho disku sa nepouziva,
alebo tam je nedolezity bordel. A ked casom odide aj mensi disk, tak
opat kupis vacsi. Zvacsi sa ti dostupne miesto, nepouzivanu oblast
prepnes do zapojenia RAID1 a fungujes dalej. Takto vlastne priebezne
riesis rozsirovanie diskoveho priestoru.

>   ^-- ZFS a zraid?

Pouziva niekto ZFS a zraid v produkcii na FreeBSD?

> No, dnes ma tato diskusia o spolahlivosti, HA etc. naplna skepsou. A to
> mam buduci tyzden navrhnut instalaciu celkom vazneho kusu zeleza (8CPUs,
> 16GB RAM). :-(

No pekne. ;) Zeby nejaky databazovy server? Vyskusaj aj ine alternativy,
Solaris, Linux, ...

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207