FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 8 20:53:28 CET 2007

Lubomir Host napsal/wrote, On 02/08/07 18:43:
> [...]
opatreni, i

> Ano, toto je ovela dolezitejsi dovod. Otazkou je, ze ci sa to
> nesekne prave pocas toho kopirovania. ;-) RAID by to mal/mohol ustat bez
> vypadku.

	No, proberu-li se svoji pameti ve snaze vybavit si podstatnejsi skody
zpusobene vypadkem diskoveho systemu se kterymi jsem mel co do cineni,
pak se mi zda, ze tech, ke kterym doslo nikoli kvuli zavade nektereho
disku, ale kvuli zavade RAID radice jako takoveho je tolik, ze je nemohu
tise prehlednout.

	Tim se nesnazim rict, ze RAID je naprosto zbytecna nebo dokonce
skodliva vec, ale neni to ani zadne zazracne zaklinadlo. Je to prvek,
ktery vyznamne omezuje riziko skod v souvislosti s urcitym typem zavad
ale soucasne vnasi ne zcela zanedbatelna rizika zpusobena svou vlastni
pritomnosti. Rozhodne nepovazuju za rozumne automaticky zavrhovat
alternativni zpusoby zajisteni bezpecnosti - nicmene, to uz zalezi na
konkretnich pripadech.

					Dan

P.S. Vesela RAID historka ze serverovny jedne nejmenovane statni
instituce - mate velke drahe znackove RAID-5 pole, ze byt kovane ze
zlata by bylo lacinejsi, plne disku vcetne nekolika SPARE. Pak v tom
poli hardwarove odejde jeden disk. A o dve vteriny pozdeji jeste jeden.
A mate po vtakach ... ;-)

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz