FreeBSD 6.2 a Xeon Dual Core

Lubomir Host rajo at platon.sk
Thu Feb 8 18:43:21 CET 2007

On Thu, Feb 08, 2007 at 06:25:47PM +0100, Dan Lukes wrote:
> 	Pravda, nevime toho dost, ale predpokladam, ze data se serviruji z
> datovych disku, takze rychlost cteni ze systemoveho disku by nemelo byt
> klicovym parametrem. Umistenim systemoveho disku do RAIDu sice ziskame
> teoretickou vetsi cteci rychlost, nicmene, tu v praxi by se to nemelo
> nijak zvlast projevit, proze ze systemoveho disku se bezne intenzivne necte.

Praveze zo systemovych diskov sa cita, ked sa spustaju programy. Cize sa
to prejavi na rychlejsom starte systemu (aj ked to je irelevantny udaj,
kedze vacsina z vas bootoje pravdepodobne raz za niekolko 100 dni ;) ).

> 	"Dvojity" systemovy disk ma smysl spis jako fault-tolerant opatreni, i
> kdyz je otazka k diskusi, zda je vhodnejsi je mit v on-line usporadani,
> nebo zda je vhodnejsi na druhy disk ten prvni opakovane kopirovat jako
> "hot offline zalohu".

Ano, toto je ovela dolezitejsi dovod. Otazkou je, ze ci sa to
nesekne prave pocas toho kopirovania. ;-) RAID by to mal/mohol ustat bez
vypadku.

Kazdopadne je dobre mat skrinku dobre odvetravanu a drzat pocet diskov
v serveri na minimalnom pocte. Dalsie disky v krabici zvysuju teplotu
a prave disky su v plnej prevadzke na teplotu dost citlive. Kym je
serverovna dobre klimatizovana, tak je to v pohode, ale problem nastava,
ak si nejaky trulko (pardon sysadmin) klimu v serverovni "na chvilu"
vypne, a zabudne zapnut. Vtedy maju tendenciu vyhoriet vsetky disky
v serveri naraz. ;-)

Tymto zdravim istu serverovnu v Bratislave a jedneho "admina". ;-)

Preto dalsim krokom je zalohovanie na servery v inej lokacii.

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207