shaping provozu

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Wed Feb 7 10:27:00 CET 2007

Dan Lukes napsal(a):
  > 	hacek je, ze heuristiky nejsou nikdy spolehlive - a trak to obcas bude
> blokovat nekoho, koho by nemelo a obracene.

No, myslim, ze by tohle nevadilo. Nejde o to ten provoz zakazat, jenom
mu snizit prioritu pred ostatnimi. Kdyby to nejaky tok zaradilo spatne,
nestalo by se nic, co by lide nerozdychali. V 99% pripadu by na to ani
neprisli.

> snadneji analyzovatelnou charakteristiku, ktera P2P uzivatele omezi. To
> ale zalezi co je to za sit a uzivatele.

jedna se o pripojeni domacnosti k internetu. Opravdu nejde o zakazani
toho provozu, jen mi jde o prioritu slusnejsiho provozu.
ted mam  neco na zpusob (samozrejme je to slozitejsi):
www, mail, ftp -> queue weight 100
ostatni -> queue weight 1

a chtel bych:
www, mail, ftp -> queue weight 100
hry, skype, radia,... -> queue weight 50
p2p stahovani -> queue weight 1

--
Zbyněk Burget

MIA Studio, spol. s r.o.