spam z webu...

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 6 18:42:46 CET 2007

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 02/06/07 13:34:

> Mohl bys nastinit, jak to provest s tim shellscriptem?
> Myslim tim, jak se v tom shellscriptu dostat k datum z PHP funkce mail()
> (posle se to vsechno na stdin?) a jak to pak spravne predat sendmailu (v
> mem pripade je to Postfix).

	No, normalne se vola sendmail, to jest, je treba ocekavat syntaxi a
semantiku jaka se pouziva v jeho pripade. Prikaz pro jeho spusteni se
pravdepodobne zkonstruuje jako
sendmail_path+<additional_parameters>+<seznam adres oddeleny carkami>

  Mail jako takovy je pak predany na stdin.

	Takze - predane parametry zpracovat (pomoci getopt, nebo while a shift)
doplnit/zmenit ty, ktere te zajimaji, telo ze stdin predelat podle
libosti - SEDem, WHILE READ, AWK - jak osobni preference veli (to
prostredni bude na velke maily velmi pomale).

	Pak zavolat sendmail se ziskanymi(modifikovanymi) parametry, na stdin
mu predat email a navratovy kod, kterym skonci, predat jako navratovy
kod scriptu.

	U tebe to muze byt slozitejsi tim postfixem, kde muze byt problem s
predavanymi parametry, nicmene, takova je cena nedefaultniho MTA.

> Vim, ze jsem si s tim zkousel hrat pred cca 3 lety a pak jsem to pro
> neuspech zahodil, takze by mi docela pomohla nejaka zakladni kostra
> toho, jak se k datum v shellscriptu dostat a jak je spravne predat dal

	No, opravdu hruba rada je vys. Jinak se tady nekdo chl\ubil, ze neco
takoveho uz ma, takze ti treba posle vzorek.

> Pripadne co tomu pridat do PHP sendmail_path.

	V sendmail path je treba zmenit pouze jedine - sendmail an tvuj script.
Zbytek muze zustat stejny. Ledaze by se ukazalo, ze to takhle umi
spustit jen binarni soubory - v takovem pripade je treba pred jmeno
scriptu napsat jeste 'sh' (nebo jinym shelem, tim, pro ktery je script
psan) ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz