shaping provozu

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Tue Feb 6 13:07:22 CET 2007

Dan Lukes napsal(a):

> 	To pujde spis tezko, protoze Skype je v zasade P2P software. A na
> urovni filtru pujde jen tezko rozlisvat P2P pakety prenasejici
> stahovanou pisnicku od P2P prenasejiciho zvuk hlasu v telefonu.

Tohle je jasne - pokud bude existovat nejaky standardni port, podle
ktereho jsem schopny provoz rozlisit, je to jednoduche. Ale u vetsiny
tech p2p je to k nicemu

> 	Sice by teoreticky slo pokusit se kazdy navazovany stream nejak
> heuristicky analyzovat, klasifikova, a nasledne s nim podle vysledku
> zachazet, ale to bude spis stavova a pomerne slozita analyza. Ad-hoc
> bezestaovou analyzou jednotlivych paketu niceho podobneho IMHO dosahnout
> nelze.

No, to je celkem jasne. Ted jde jen o to, jestli nejaky takovy
pouzitelny a funkcni analyzator existuje. Ja si ho bohuzel sam nenapisu :-(
To, ze bude potreba pouzit stavovy firewall je mi celkem jasne.

> 	Obavam se, ze bude treba data klasifikovat podle nejake viditelnejsi
> vlastnosti nez je tvar loga v okne programu, ktery je odeslal ;-)

:-)

--
Zbyněk Burget

MIA Studio, spol. s r.o.