shaping provozu

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Tue Feb 6 10:48:20 CET 2007

Zbyněk Burget napsal(a):
> Zdravim vespolek,
> chtel bych se zeptat, jednu vec ohledne shapingu.
> Pro shaping pouzivam IPFW + DUMMYNET
> Ted mam provoz na siti osetreny tak, ze "slusny provoz" (porty
> 20,21,22,25,80,110,143,443) jde do front s nejvyssi prioritou, vsechno
> ostatni do front s nizsi prioritou.
> Rad bych to jeste upravil tak, aby se to "vsechno ostatni" dal rozdelilo
> na p2p stahovace a vsechno ostatni. Abych nehazel do pytle p2p  s
> telefonovanim pres skype, inetova radia, hry a tak.
> Moje predstava byla takova, ze poslu p2p do front s nejnizsi prioritou,
> [...]

ja to resim tak, ze stahovac stahuje => ma nekolikanasobne vetsi prenos
dat nez ostatni. Takze ja strkam do pipe/queue lidi s velkym trafficem.

Samozrejme musis urcit hranici, kdo je jeste bezny uzivatel a kdo stahovac.

No a pak Ti nastava problem, kdyz chce stahovac skypeovat :-)

PM
--
# Petr Macek
# pm at kostax.cz