shaping provozu

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Tue Feb 6 09:59:15 CET 2007

Zdravim vespolek,
chtel bych se zeptat, jednu vec ohledne shapingu.
Pro shaping pouzivam IPFW + DUMMYNET
Ted mam provoz na siti osetreny tak, ze "slusny provoz" (porty
20,21,22,25,80,110,143,443) jde do front s nejvyssi prioritou, vsechno
ostatni do front s nizsi prioritou.
Rad bych to jeste upravil tak, aby se to "vsechno ostatni" dal rozdelilo
na p2p stahovace a vsechno ostatni. Abych nehazel do pytle p2p  s
telefonovanim pres skype, inetova radia, hry a tak.
Moje predstava byla takova, ze poslu p2p do front s nejnizsi prioritou,
ale s ohledem na to, jak je reseny treba DirectConnect, tak to asi
nebude tak jednoduche (nepujde jednoduse zjistit pomoci portu). Nejde mi
o zakazani toho provozu, jen bych chtel snizit jeho prioritu. Jsou na to
v IPFW vubec prostredky?
IPFW rule mam staticke, zatim jsem nemel duvod resit stavovy firewall.
Pokud to resi stavovy nebo jiny firewall (PF?) rad zmenim lokal. Nerad
bych se ale poustel do rekonfigurace celeho firewallu a potom zjistil,
ze to byla zbytecna prace.
Reseni by jeste mohlo byt vyjmenovat to "vsechno ostatni", ale vzhledem
k mnozstvi toho vseho to nevidim jako realne.
Poradite nekdo?

--
Zbyněk Burget