postfix virtual a ignorovana email adresal

vlasta at devnull.cz vlasta at devnull.cz
Fri Jan 26 14:48:04 CET 2007

On Fri, 26 Jan 2007, Dan Lukes wrote:

> 	Tak asi nechapu problem. Mel jsem dojem, ze jest zadano, aby dopis
> adresovany na ccc at example.com byl odmitnut. Puvodni popisovana
> konfigurace to zajistovala - dopis byl odmitnut, s tim, ze uzivatel neni
> znamy a neexistuje.
>
> 	Jestli je problem s konkretnim znenim te hlasky - aby se v ni
> nevyskytovalo slovo "expanded", pak to je jiny problem a pripoustim, ze
> natolik postfix neznam abych umel modifikovat konkretni texty hlaseni.
> To umim v sendmailu.
>
> 	Nebo je problem jeste v necem jinem, ale pak jsem ho asi skutecne
> [...]

Mam dojem, ze Jozef Drahovsky chce odmitnout mail jiz v SMTP relaci.
Konfigurace vyse popsana, ac nepeknym hakem, zajistuje nedoruceni zpravy,
ale Postfix se o neexistenci uzivatele 'noexist' dozvi az po te, co ukonci
SMTP relaci s klientem a tudiz pak musi generovat chybovy mail, atd.

Pokud prostrednictvim 'virtualtable' rikate, ze existuji vsechny mozne
adresy v domene @example.com (to rikate radkem obsahujim na leve strane
@example.com), pak bude kazda zprava do domeny @example.com prijata.
Explicitnim uvedenim konkretni adresy v domene @example.com v tabulce
'virtualtable' dosahnete pouze toho, ze se pro jeji "preklad" pouzije
adresa z prave strany daneho zaznamu. Tj. nerikate tim, ze adresa
neexistuje.

Trvate-li tedy prijmu cehokoliv v domene a pritom chcete nejake adresy
vyloucit a to jiz v SMTP relaci, musite dane adresy odmitnou jinde, nez ve
'virtualtable' (ta jen mapuje jednu adresu na druhou). Pravdepodobne bude
existovat vice moznosti, jak toho docilit. Je mozne napr. pouzit access(5)
tabulku.

Kazdopadne doporucuji dokumentaci k Postixu (existuje a neni spatna) a
konferenci postfix-users at postfix.org.

Vlasta