zablokování internetovych radii

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 23 13:13:43 CET 2007

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 01/23/07 12:59:
> prosim o radu jak nejlepe v cele firme zablokovat internetove radia.
> Nejak se to posledni dobou rozmohlo a zas takovou konektivitu nemame,aby
> se to vse utahlo. Vysledkem jsou nakrknuti uzivaci. Prikazem shora to
> nepujde ponevadz plno lidi je na samostatnych provozech a neni nad nima
> zadna kontrola.

	Jestlize reditel toho podniku nema pravomoci a schopnosti vydat prikaz,
kteri budou vsichni respektovat (jestli ne, tak je proste vyhodi), tak
jste. Maximalne si muzete hrat s vlastnimi zamestnanci na schovavanou a
testovat, kdo je sikovnejsi. Jestli vy v hledani opatreni a nebo oni v
pouzivani Googla, ktery jim poradi, jak je prekonat. Spousta casu,
namahy, ztraceneho pracovniho casu na obou stranach, a stejne
nevyhrajete. A to jen kvuli neschopnemu vedeni ...

> javascript. Jina moznost by byla omezit to dummynetem  a priskrtit
> problemakum prutok linkou a   pri dosazeni limitu jim to priskrtit jeste

	Muzete zkusit pocitat data a podle objemu identifikovat podezrele
stroje. Muzete zkusit takove stroj vyhledavat podle charakteristiky
provozu. Podle toho, jaky program pouzivaji nekdy muzete pouzit
sledovani podle portu.

	Ale skoro kazde opatreni muze do urcite miry zasahnout i ty, kteri rdia
neposlouchaji a u tech, kteri poslouchaji muze zasahnout i jine,
povolene, aktivity - a ti vsichni pak budou rvat, ze kvuli vam nemohou
poradne pracovat - a jestli jednate proti vuli vedeni (coz je jedine
vysvetleni, proc nespolupracuji s vyjimkou neschopnosti), tak si to
odskacete. Jestli proti vuli vedeni nejednate, tak upozorneni
zamestnancum, ze poslouchani internetovych radii je zakazane a
prekroceni zakazu bude posuzovano jako hrube poruseni pracovni kazne je
nejefektivnejsi opatreni, kterym muzete problem resit. Cokoliv jineho
bude daleko pracnejsi a podstatne mene ucinne.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz