obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Lubomir Host rajo at platon.sk
Mon Jan 15 14:07:15 CET 2007

On Mon, Jan 15, 2007 at 01:32:50PM +0100, Jozef Babjak wrote:

>   ^-- S par takymito aplikaciami som sa stretol, vzdy sa jednalo o
> kriticky zlu crtu navrhu, ktora sa skor ci neskor vyriesila tak, ze sa
> obsah fs migroval do databazy. Ak mate udaje v databaze, mozete riesit

Ano, v tomto smere je to zly navrh, ze sme nespravili niekolko
podadresarov. Ale zaroven si nemyslim, ze by obrazky ulozene v databaze
boli stastnym riesenim. Dokonca je podla mna este horsim. Obrazky sa
maju servovat cez web.  Robit niekolko SQL query na odservovanie jedneho
obrazka mi pride velka dan za to, ze to mam na jednom mieste.
Servovanie tych obrazkov by sa spomalilo niekolkonasobne (odhadom 10
- 100x).

Alebo sa na servovanie tych obrazkov pouzije databazovy cluster (min.
2 servery) a 2 webservery, pred ktorymi este budu 2 cachovacie servery?
To je dokopy 6 serverov. V sucasnosti su to iba 2 servery (1 web,
1 databaza).

> Takze najlepsim riesenim je v tomto pripade upravit aplikaciu tak, aby
> pouzivala jediny data storage - databazu, cim jednak zmizne aktualny
> problem, jednak sa usetri vela problemov v buducnosti. Aj viem, nestiha
> sa, nema to kto zaplatit, etc.

No, neviem, neviem. Ak si zratam, ze v databaze mam mat 100 000 obrazkov
vo velkosti 30 kB, tak je to cca 3G dat, na ktore nejde spravit
kompresiu. Pri ukladani obrazkov na filesystem vies pouzit inkrementalnu
zalohu, snapshot a pod., cize snapshotom moze byt postarane
o konzistenciu v tomto pripade. A pri databaze asi nevies spravit
inkrementalnu zalohu.

> Btw, aplikacia, o ktorej sa bavime, uz na uvedene obmedzenie narazila,
> alebo je tento problem zatial len teoreticky?

Raz uz narazila, ale docasne sa podarilo problem odsunut na neskor
vycistenim od bordelu. ;-)

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207