obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Mon Jan 15 13:32:50 CET 2007

> Aplikacia je v podstate frontend k databaze obrazkov. Na vyvoji
> aplikacie som sa podielaj aj ja. Priznavam sa. ;-)  Informacie
> o obrazkoch su ulozene v databaze, subory su na filesysteme. Kedze kazdy

  ^-- S par takymito aplikaciami som sa stretol, vzdy sa jednalo o
kriticky zlu crtu navrhu, ktora sa skor ci neskor vyriesila tak, ze sa
obsah fs migroval do databazy. Ak mate udaje v databaze, mozete riesit
fileover a high-availability prostriedkami databazy; a tam je znacne
pravdepodobnejsie, ze taketo prostriedky existuju, ako pri fs. Naopak, ak
mate udaje na lokalnom fs, principialne nemozete nad nimi pouzit klaster
aplikacii. No a ked administratori musia zalohovat oddelene databazu a
oddelene fs, preklinaju navrharov. Nielenze musia robit dva ukony namiesto
jedneho, ale zvycajne nedokazu urobit "synchronnu" zalohu bez odstavky
aplikacie. Ledazeby aplikacia sama poskytovala mechanizmus na svoje
zalohovanie/obnovu na/z rozne media (v tomto pripade fs+db). A to je kod
navyse, a kod navyse su chyby navyse.

Takze najlepsim riesenim je v tomto pripade upravit aplikaciu tak, aby
pouzivala jediny data storage - databazu, cim jednak zmizne aktualny
problem, jednak sa usetri vela problemov v buducnosti. Aj viem, nestiha
sa, nema to kto zaplatit, etc.

Btw, aplikacia, o ktorej sa bavime, uz na uvedene obmedzenie narazila,
alebo je tento problem zatial len teoreticky?

J.