obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Lubomir Host rajo at platon.sk
Mon Jan 15 13:49:50 CET 2007

On Mon, Jan 15, 2007 at 12:45:24PM +0100, Divacky Roman wrote:
>   maxndir = min(avgndir + fs->fs_ipg / 16, fs->fs_ipg);
>
> kde  avgndir = fs->fs_cstotal.cs_ndir / fs->fs_ncg;
> a fs->fs_ipg je to co vam vypise dumpfs v polozce ipg (inodes per group)
> fs_ncg (number of cylinder groups)

A co je fs->fs_cstotal.cs_ndir ? Kazdopadne je vysledkom s velkou
pravdepodobnostou cislo 32766. ;-)

> ale je dost mozne ze ten kod spatne chapu, pac ta funkce vzdycky neco vrati
> a neni tam zadne "return PREKROCILS_LIMIT"
>
> kazdopadne mozna kdyz si clovek pohraje s tema cisilkama a vyzkousi to tak
> prijde na zajimave veci, ale na to jsem linej :(

Mozno by z tvojich vypoctov vyplynulo aj to, aky je limit na pocet
hardlinkov na ten isty subor. Dospel som k takemu istemu cislu:

mkdir test
cd test
echo 1 > 1
perl -e 'foreach my $i (2..35000) { link("1", $i) or die $!; } '

Toto uz je fakt uchylnost, ale dobre je poznat aj takyto limit. Tusim,
ze niekde som videl limit 32 hardliniek, co bol uz naozaj nizky limit.

> 4.x neumi UFS2 (mezi nami defcaty - 4.x neumi v podstate nic :) )

Suhlasim, stary dedusko, ktoreho treba poslad do dochodku. ;)

> no.. ona je taky otazka jaky vykon takove reseni bude mit, pac tisice
> podadresaru, to je docela masakr :) neslo by to nejak rozumneji clenit?
> rekneme
>
> /data/a/ahoj
>         amalka
>       b/blato
>         bylina
>
> a hnedka mame 25x vic prostoru :)
>
> verim ze kazdy fs na kazdem OS ma nejake limity, linux se treba zastavi na milionu
> nebo co ja vim kde, kazdopadne limit tam urcite bude.

Ak by bol limit niekde na milione, tak by to este bolo celkom fajn. ;)

Ako som pisal, moje riesenie vzniklo dodatocnymi upravami asi pre rokom.
Obrazky ulozene v jednom adresari sa hodili do podadresarov podla ID
z databazy. Mat niekolko 100 tisic suborov v jednom adresari bol tiez
masaker. Teraz je v jednom adresari cca po 10 suborov.

Kedze na inych systemoch je mozne mat v adresari veeelmi vela
podadresarov a taktiez suborov, nikoho nenapadlo otestovat limity na
starom FreeBSD.  Upravit aplikaciu v sucasnom stave uz nie je take
lahke, je na to naviazanych viacero veci v ramci nej. A preniest
aplikaciu na iny stroj sa zda byt jednoduchsie ako ju opravit. ;)

> i linux ma urcite nejaky limit. bud rad ze jsi na problem v designu prisel
> ted a ne ve chvili kdy mate stovky aktivnich zakazniku :)

Mna iba zaujimalo, ze ci sa to neda nejako poriesit v ramci FreeBSD,
kedze viaceri ludia v mojom okoli preferuju prave FreeBSD riesenie.
Akurat ja som taky linuxovy rypak prihlaseny vo FreeBSD konfere, ktory
sem-tam musi na tom FreeBSD nieco riesit. ;-)

rajo

--
  ,''`.  Lubomir Host 'rajo' <rajo AT platon.sk>    ICQ #:  257322664
 : :' :  Jabber: rajo AT jabber.platon.sk      VoIP: callto://rajo207