obmedzenia filesystemu UFS2: Too many links

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Mon Jan 15 12:33:50 CET 2007

On Mon, 15 Jan 2007, Lubomir Host wrote:

>Linux 2.6.x jadro s XFS s vytvorenim 35000 adresarov (cize nad limitom
>FreeBSD s UFS1/UFS2) nemalo problem. Navyse sa mi ten moj jednoduchy
>benchmark zdal 2x rychlejsi na linuxe, aj ked je to tazko porovnavat
>(rychlejsie disky vo FreeBSD s ukoncenim na 32676 polozke, IDE disky
>v linuxe a koniec az na 35000 polozke).

	jednim z cilu XFS byla podpora velkeho mnozstvi souboru v jednom
adresari. Tento filesystem byl navrzen zcela na zeleny louce, takze se neni
co divit, ze bude mit v nekterych parametrech vyrazne lepsi vysledky nez
UFS2, coz je pouze trochu zmeneny UFS1.

>Aplikacia je v podstate frontend k databaze obrazkov. Na vyvoji
>aplikacie som sa podielaj aj ja. Priznavam sa. ;-)  Informacie
>o obrazkoch su ulozene v databaze, subory su na filesysteme. Kedze kazdy
>obrazok ma niekolko "podverzii", zdalo sa mi logicke zoskupit tieto
>verzie obrazkov do jedneho adresara a mena adresarov vytvarat podla ID
>zaznamu v databaze.
>
>Ano, nevravim, ze sa to nedalo navrhnut inac, ale zial ma vtedy
>obmedzenie na pocet podadresarov nenapadlo testovat. Najma nie kvoli
>tomu, ze pocet suborov v jednom adresari vysoko prekracuje pocet 100
> [...]

	s timhle bys mel na UFS1/2 velky problem i ohledne rychlosti
pristupu k takovemu adresari. I za DIR_HASH by ten prvni byl stale dost
pomaly. UFS pouziva linearni strukturu adresaru, XFS/RaiserFS a spol. pak
ruzne stromove struktury.

>Kedze znova upravit aplikaciu na pouzivanie viacerych urovni adresarov
>nie je prave najjednoduchsie a stary produkcny server aj tak treba
>upgradnut, vysledkom bude asi migracia na linux. Vlastne je aplikacia na
>linuxovom desktope dokonca vyvijana, takze by to nemalo byt
>komplikovane.

	ja bych to jeste rozmyslel. Vyloucit nekolik systemu (vlastne celou
BSD family pokud se dobre pamatuju, a nejen je) uz jen designem muze byt
neco, co by vas v budoucnu mohlo mrzet. Na druhou stranu, ZFS uz pod FreeBSD
zacina fungovat.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>