Aky je release datum pre FrereBSD 6.2?

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Jan 14 16:28:55 CET 2007

Dan Lukes wrote:

> 	Ani bych nerekl, ze maluju bubaky - jen pripominam celkem prirozene
> pravidlo (tedy, me pripada zrejme), ze riskovat problemy ma smysl jen s
> vidinou mozneho zisku. Cim vetsi mozny zisk, tim vetsi risk se muze
> vyplatit.

Chtel jsem pouze zminit, ze nekdy se nekomu vyplati udelat to, co jiny
povazuje za riskantni / neuvazeny krok. A jak jsi sam uz napsal - nebyt
tech, kteri to vyzkousi, nema smysl cekat pak ani na X.2 ani na X.3 -
kdyz predesle nikdo nevyzkousi. Nijak jsem tim nehodlal znevazovat tvuj
nazor / postoj!

> 	Pokud ale z risku zadny zisk nekouka - a ve vetsine pripadu neni v
> nasazeni konkretni RELEASE v den D oproti nasazeni v, rekneme, D+30
> zadny velky rozdil - pak je to riskovani zbytecne. Mozna se mylim prave
> v tomhle - mozna pro mnohe prinasi 6.2 oproti 6.1 nejake zasadni vyhody,
> pro ktere ma smysl ji nasadit v tu minutu, kdy  se objevi, nebo dokonce
> jeste drive - ale ja tam takhle zasadni vyhody nevidim.

A jak uz jsem zminoval - ja nikde neupgraduju hned jak vyjde release, v
mem pripade se jednalo o novou instalaci. A tak nekde mam 6.2-RC2, nekde
6.1-STABLE z nejakeho data, jinde mam i 6.0 - protoze ten system zkratka
bezi jak ma a nebudu upgradem riskovat to, ze neco bezet prestane - at
uz jsou vydavane releasy jakekoliv.

[...]
> 	Nicmene, nesnazim se, abyste vsichni prevzali muj pohled na vec - jen
> chci, aby, kdyz predkladate alternativu, alespon naznacili, proc je
> podle vas lepsi. A chci to z ciste sobeckosti - mozna budou ty duvody
> natolik dobre, ze nazor zmenim ja - abych napriste to co delam mohl
> delat lepe nebo snaze ...

Tvuj pohled na vec naprosto chapu a nevyvracim ho, jen mi debata prisla
nejak jednostrana a tak jsem zminil svoje zkusenosti v mem pripade s
BETA verzema. Jak jsem zminoval - v mem konkretnim pripade se ta
6.0-BETA5 chovala (subjektivne) lip, nez kdybych tam daval 5.X release,
ktery uz tehdy mel "dohrano", takze bych pak mel jeste vic problemu s
budoucim prechodem z nepodporovane 5.x na 6.x.
Doufam, ze tohle beres jako naznaceni toho, proc to pro me bylo vhodne
reseni. I kdyz si nemyslim, ze by tohle jakkoliv zmenilo, nebo dokonce
ze by melo zmenit, tvuj soucasny postoj. Ja ten tvuj postoj naprosto
chapu a v pripade verzi PHP se jim ridim taky. Tady jsme ale v
konferenci FreeBSD a tak jsem se snazil v tomto threadu zminit, ze nekdy
se mi vyplatilo nasadit 6.0-BETA5, na jinem stroji ani 6.0-RELEASE nebyl
dost dobry a kratce po vydani jsem upgradoval na 6.0-STABLE kvuli oprave
ovladace sitovky bge (od te doby tam zase 6.0-STABLE bezi k plne
spokojenosti pod znacnou zatezi). Byly to vsechno instalace novych
systemu, takze nebyl problem je nechat par dnu/tydnu bezet a zjistit,
jestli jsou / nejsou problemy. Jako upgrade z 5.x bych na 6.0 taky
neprechazel.

Doufam, ze jsem tim tedy dostatecne vysvetlil svuj postoj k tomu, ze
zadny RELEASE neni svaty (kazdy bude obsahovat chyby a kdyby se s
vydanim melo cekat na jejich odstraneni, nikdy zadny nevyjde) a zaroven
ze nekdy se nekomu vyplati nasadit klidne i BETU, pokud se v jeho
konkretnim pripade chova dobre. Ze jsou v 6.0 a 6.1 stale problemy s
quotama a snapshotama je pro me znama vec, ale neni to nic, co by v mem
pripade zabranovalo nasazeni takoveho systemu do produkce. Ted se do 6.2
zase pridava auditing a tak je mozne, ze se tam s tim zanesou zase dalsi
chyby.

Pred nasazenim jakekoliv verze je potreba ji otestovat tak jak nejlip to
jde a je jedno jestli je to BETA1, nebo X.5-RELEASE.

Tak snad uz jsme to tema uzavreli.

Preju klidny zbytek vikendu

Miroslav Lachman