dopisovani PCIID do driveru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 4 16:39:57 CET 2007

Divacky Roman napsal/wrote:

> dost mne sokuje jak vsichni v klidu dopisujete PCIID do ruznych driveru
> k vselikemu hw.
> ja osobne bych na to nikdy asi odvahu nemel (pokud by to nebylo oficialni
> reseni schvalene nejakym maintainerem)

	Kdyby to bylo reseni schvalene nejakym maintainerem, tak bys ho tam
nemusel delat, protoze by bylo patrne commitnute do kodu.

> nevim kde se tahle praktika vzala a ja osobne bych na to odvahu nemel a myslim
> ze by se melo rict ze to vubec neni kosher ;(

	Osobne tak souhlasim s tim, ze ovladac daneho zarizeni muze byt zarazen
do standardni distribuce jen v pripade, ze je k dispozici originalni
dokumentace od vyrobce a ovladac byl vytvoren/upraven na zaklade jejiho
studia, nicmene, mam dojem, ze tento, drive udajne povinny, postup uz
nedodrzuje ani core-team ...

	Ale tady se preci nebavime o uprave oficialni distribuce. Kdyz uz doslo
k tomu, ze nekdo porusil pravidlo "k uloze vybrat softwarove reseni, k
softwarovemu reseni poridit hardware" a najednou ma v systemu kartu,
kterou ovladace neznaji - tak jaky postup mu radis ty ?

	U stroje v provoznim nasazeni je samozrejme lepsi kartu vyhodit a za
par stovek koupit jinou (lepsi lacina desktopova karta s podporou nez
draha serverova bez podpory). U stroje na jehoz provozu az tak moc
nezalezi to ale jiste zkusit muzes. U neprodukcnigho stroje tim zas
tolik neriskujes.

	Moznost, ze ovladac jednoho zarizeni poskodi zarizeni jine je sice
teoreticky mozna, v praxi ale spise nepravdepodobna. Mimochodem, tomuto
riziku se nevyhnes tim, ze nebudes nevhodne smatat do ovladacu - nedavno
se mi blbe prelozil ACPI modul a pri startu se tak system spustil bez
nej. Oficialni ovladac pro "watchdog" hardware (tento hardware v systemu
je, ale jen jednou) nasel a zacal obsluhovat hned ctyri ruzna zarizeni.
Pamatuju, ze jedno byla napriklad floppy mechanika. Tim samozrejme
nechci nahodne zasahy do kodu obhajovat - to jen, ze prisla rec na (IMHO
nepravdepodobne) poskozeni jednoho zarizeni ovladacem jineho zarizeni.