Zachrana dat z UFS2 filesystemu

Juraj Chlebec Juraj.Chlebec at fem.uniag.sk
Thu Dec 21 11:48:04 CET 2006

Juraj Chlebec wrote:
> Ahojte,
>
> Ja viem mal som zalohovat, zaloha z augusta minulohe roka je v tomto
> pripade lepsia ako nic ale nejaka cerstvejsia by bola rozumnejsia - a
> pritom islo o par desiatok kb...
>
> No ale k veci - v dosledku HW chyby radica na ktorom boli napojene dva
> disky SCSI 18GB v RAID1 (mirror) som prisiel o system na tychto diskoch.
> Po laborovani z utilitou scan_ffs som nasiel nejake ciselka ktore by
> mali zodpovedat bsdlabelu disku ale po obnoveni tychto parametrov mi aj
> tak nejdu namountovat (hlasi to bad superblock).

> [...]

Takze par informacii.

Nasiel som dve zaujimave utility (pre dalsich nestastnikov ako som ja).

http://www.getdata.com/download.php - dokaze dd dump namountovat pod Windows

http://www.stellarinfo.com/bsd-file-recovery.htm - dokaze zachranit
subory z UFS/UFS2 filesystemov

Mam to otestovane zatial len z trial verziou - nasla mi spravne slices a
zobrazila aj adresarovu strukturu + data. Teraz dufam ze vyuzijem presne
udaje ktore to naslo (a zobrazilo strukturu) a vyrobim novy disklabel...

Trial verzia bohuzial neulozi subory (aspon zobrazit tie textaky by
mohla :)).

Dakujem za rady

Juro Chlebec

--