Zachrana dat z UFS2 filesystemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Dec 21 09:53:25 CET 2006

Juraj Chlebec napsal/wrote:
> Ja viem mal som zalohovat, zaloha z augusta minulohe roka je v tomto
> pripade lepsia ako nic ale nejaka cerstvejsia by bola rozumnejsia - a
> pritom islo o par desiatok kb...

	To bychom meli vsichni. Neni to ani mesic, co jsem hardwarove prisel o
disk, ktery jsem az prilis nezalohoval (jen pro informaci, odhadovana
cena za zachranu dat z takoveho disku je 15kKc).

> Ide mi o konfiguracne subory k Apache
> toho disku? Z disku mam urobene dd, takze mam z neho jeden file a prikaz
> strings dump-disk vypisal dost celkom zmysluplnych casti s tych
> konfigurakov.

	Zachrana jednoho a navic textoveho souboru ?

	Muj konfiguracni soubor ma okolo 17kB. To pri defaultni velikosti bloku
16kB znamena, ze skoro cely soubor je prakticky v jednom bloku. staci
tedy v onom dumpu najit zacatek souboru (podle nejakeho
charakteristickeho textu) a vykopirovat techto 16kB (32 sektoru). Pak
zbyva podobnym zpusobem najit zbytek toho souboru - pri trose stesti
bude v bloku hned nasledujicim, pri trose smuly nikoliv.

	Ano, mist, kde budou starsi verze souboru, fragmenty souboru (z
drivejsich verzi nyni castecne prepsanych) se mozna na disku najde vic -
ale nemelo by jich byt az tak moc a tech "kompletnich" jeste mene - mezi
temi pak uz budes muset spravnou posledni verzi vybrat sam ...

	Zachranoval jsem takhle jednou nezalohovany privatni klic certifikacni
autority z disku s neznamym filesystemem ...