wdrain

Ivo Hažmuk ivo at vutbr.cz
Thu Dec 21 07:23:53 CET 2006

Dan Lukes wrote:

> 	Jak jste spravne nasli, tyka se to IO operaci v ramci VFS. Konkretne s
> asynchronnimi zapisy. Ty se "krechruji" a vyrizuji (jak uz nazev
> napovida) asynchronne. Tim by, v pripade, ze poptavka bude dlouhodobe
> prevysovat moznosti systemu, jejich pocet vzrustal nade vsechny meze.
> Proto existuje urcity maximalni velikost (sysctl vfs.hirunningspace,
> defaultne 1MB) pri kterem je beh tazatele pozastaven (wdrain) do doby
> nez objem pozadavku poklesne pod vfs.lorunningspace (default 512kB).

To vysvetluje, proc jsem subjektivne nesledoval zlepseni. Sice jsem
mozna zvetsil prostor. Mozna proto, ze nevim, jestli se tato promenna
nenastavuje pouze pri startu OS. Ale soucasne system musel dele cekat,
nez pocet pozadavku klesne pod vfs.lorunningspace.

> 	Pokud je proces v tomto stavu casto a nebo dlouho, znaci to na diskove
> pretizeni - nikoli nutne timto procesem a nikoli nutne jednim konkretnim
> procesem.  Nebo zpomalenou schopnost zapisu (hw zavada diskoveho
> systemu). Celkove zatizeni disku ukazuje 'systat -vmstat', takze bych se
> pri zkoumani podival na nej.

ano, ano takovy pocit jsem ziskal. 'systat -vmstat' u disku tou dobou
rikal, ze "% busy" je 100. Jenze "MB/s" nebylo nijak vysoke cislo. A
vsimnul jsem si toho, kdyz jsem neco editoval ve 'vi' a jeho odezva pri
ukladani zalozni kopie byla v jednotkach sekund.

Dekuji za vycerpavajici informaci. Jdu patrat po pricine.

	I.