wdrain

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 20 23:12:05 CET 2006

Ivo Hazmuk napsal/wrote:
> muze mi nekdo vysvetlit, co znamena, kdyz je proces ve stavu wdrain. Mam
> velmi intenzivni pocit, ze to neni dobre. Ale odpoved jsem zatim
> nevygoogloval.

	Jak jste spravne nasli, tyka se to IO operaci v ramci VFS. Konkretne s
asynchronnimi zapisy. Ty se "krechruji" a vyrizuji (jak uz nazev
napovida) asynchronne. Tim by, v pripade, ze poptavka bude dlouhodobe
prevysovat moznosti systemu, jejich pocet vzrustal nade vsechny meze.
Proto existuje urcity maximalni velikost (sysctl vfs.hirunningspace,
defaultne 1MB) pri kterem je beh tazatele pozastaven (wdrain) do doby
nez objem pozadavku poklesne pod vfs.lorunningspace (default 512kB).

	Pokud je proces v tomto stavu casto a nebo dlouho, znaci to na diskove
pretizeni - nikoli nutne timto procesem a nikoli nutne jednim konkretnim
procesem.  Nebo zpomalenou schopnost zapisu (hw zavada diskoveho
systemu). Celkove zatizeni disku ukazuje 'systat -vmstat', takze bych se
pri zkoumani podival na nej.