FreeBSD a fakeraid

Ondra Koutek koutek at o-k.cz
Wed Dec 20 12:05:22 CET 2006

Ja se softwarovym raidem nemam moc dobrou zkusenost. Hral jsem si s nim
nekolikrat, ale pokazde jsem se dostal do stavu, kdy je dobry pro data,
ale na system nic moc. Vypadne disk a jde to do kytek. Budto
nenabootujes, nebo zmizi swap nebo neco dalsiho.
Proto mam ve finale radeji HW mirror, kdy mohu disk proste sebrat,
pripojit jinam a on mi nabehne, pripadne disky jsou zcela zamenne.
Pri par krizovkach se mi to fakt osvedcilo.

Jinak co se tyce vyssich raidu, tak zastavam nazor, ze cim jednodussi je
situace na serveru tim lepe, takze na OS zasadne pouzivam mirror a RAID
10 kdyz uz, tak na data. Krom toho na vetsi nasazeni uz pak je stejne
lepsi uvazovat o externim diskovem poli.

Ondra