FreeBSD a fakeraid

Lada 'Ray' Lostak ray at unreal64.net
Wed Dec 20 11:51:25 CET 2006

> Ja bych to zase na takovemhle HW radeji nenechaval na tom, co je na
> desce, ale vyuzil moznosti GEOM (gmirror pro RAID1 a nad tim gstripe pro
> RAID0)
Tohle jsem taky resil... Ale uz jsem parkrat zazil problemy s bootovanim
SW RAIDu (povazuju je za spolehlivejsi nez tyhle fake udelatka) - tj.
jak to BIOS nacte. Takze jsem obvykle skoncil u separe disku na
root/boot + zbytek v RAIDu. Resp. na root jde udelat mirror, s tim BIOS
nema problem (pominuli, ze pri padu jednoho nemusi korektne najectr z
druheho), ale tady jsem limitovanej mistem/poctem disku. Vic nez 4
hotsqap disky do 1U nenacpu (3.5").

Pripadne pouzit IDE flash na boot a nechat ji read only. Ale to je zase
takovej hack :(

Cili, pokud bych to udelal plne SW RAID10, jak na tom bude BSD a BIOS
pri bootu ? Dokaze BSD udelat obezlicku pro BIOS ? S timhle na FreeBSD
nemam zkustenosti, pac pouzivam spise OpenBSD na sitarinu a linux na apl
servery. Ale FreeBSD mi prijde jako takova rozumna kombinace, takze jsem
jeste takovej panic :)

R.