reboot sytemu jako user

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Nov 10 13:34:05 CET 2006

Dan Lukes wrote:

> 	Je to overena zprava ?
>
> 	Uz si to zas tak nepamatuju, ale jak jsem koukal do jeho zdrojaku,
> pripadalo mi, ze posila signaly napriklad INITu, a na to mu clenstvi ve
> skupine operatoru IMHO nestaci.
>
> 	Jestli to overene funguje (a ja nerikam, ze ne), musel bych si ty
> zdrojaky projit znovu a zjistit, jak je to mozne ...

Pokud se nepletu, tak je to tim, ze defaultne ma:
-r-sr-x---  1 root  operator    167K Feb  1  2005 /sbin/shutdown*

tedy ma i ten SUID a pokud tedy uzivatel spada do skupiny operator, muze
pocitac vypnout. Alespon takhle je tomu u me na 4.11 a nevzpominam si,
ze bych tam ten SUID pridaval ja.

A koukam se ted jeste na 6.1 a je to tam stejne (ale provest shutdown
jsem nezkusil, je to produkcni server :])
-r-sr-x---  1 root  operator    10K Aug  7 19:52 /sbin/shutdown*

Miroslav Lachman