problemy s Lighttpd na FreeBSD 6.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Nov 5 23:17:49 CET 2006

Divacky Roman napsal/wrote, On 11/05/06 22:52:
> sendfile vraci EPIPE ve chvili kdy je socket do ktereho se snazi zapisovat
> plny a nejde do nej zapisovat (kdy se tak stane nemam tuseni, networking
> jde dost mimo mne).

	Manualova stranka sendfile() na to ma trochu jiny, a ve vysledku
urcitejsi, nazor.

[EPIPE]            The socket peer has closed the connection.

	O "plnosti" nerika nic, zato dost jasne vysvetluje, kdy k EPIPE dojde z
hlediska site.

	Tu informaci o "plnosti" mas, predpokladam, ze studia zdrojovych kodu.
Trochu me to prekvapuje, protoze vetsina me znamych sitovych funkci v
pripade "plnosti" blokuje - a pokud neblokuje (protoze to nemaji obecne
ve zvyku nebo to bylo explicitne vyzadano) pak vraci EAGAIN - a tak to
take rika i manualova stranka od sendfile().

	Pokud tedy, jak rikas, vraci EPIPE jde nejen o neobvykle chovani, ale
je to take chovani nekonzistentni s tim, ktere je popsano v manualove
strance.

> no.. mne tak napada... pokud server loguje hlasky typu "sendfile: broken pipe 32"
> tak neni tam zaple nejake debugovani atd.? pokud jo tak to na produkci
> zkus vypnout...

	Ja predpokladam, ze zmineny obcasny vyskyt techto hlaseni je zpusoben
tim, ze obcas nejaky klient zrusi spojeni jeste v dobe, kdy se prenaseji
data - vysledkem je jiz zminene EPIPE ve funkci sendfile(), pricemz
"Brokem pipe" je obvykly slovni popis teto chyby. Cislo 32 je pak patrne
mnozstvi byte, ktere se podarilo prenest (a predpokladam, ze se u
ruznych radek LOGu lisi) nicmene, nezkoumal jsem to. Kazdopadne, terekl
bych, ze tyto hlaseky maji s problemem neco spolecneho.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz