problemy s Lighttpd na FreeBSD 6.0

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sun Nov 5 22:52:22 CET 2006

On Sat, Nov 04, 2006 at 11:25:01PM +0100, Miroslav Lachman wrote:
> [...]
> v radech desitek kB) tyto problemy nejsou)
>
> 1] dost casto se stava, ze pri presazeni urciteho poctu soucasne
> stahujicich klientu (okolo 250) klesne rychlost toku dat na cca 65Mbps
> (server ma gigabitovou sitovku Broadcom [bge0] a ve spickach jsem ho
> videl servirovat i 300Mbps) a na teto "konstantni" rychlosti se to udrzi
> nekolik hodin, dokud pocet konekci zase neklesne, pak rychlost zase
> stoupne treba na 120Mbps. Tento problem vsak nevznikne vzdy, kdyz je
> pocet konekci vyssi, nez 250, nebo alespon me to tak z grafu MRTG pripada.

no.... ja ti muzu akorat tak poradit jak to zkusit oddebugovat...

budto muzes zkusit pustit zkusebne ten lighttpd pod ktrace, ale to asi
nepujde pac mu za chvilku dojde logovaci misto. nebo muzes zkusit
hwpmc - s tim jsem si nikdy nehral, ale snad by to mohlo pomoct.
nebo si nekde zkusebne nainstaluj -current, opatchuj to na podporu dtrace
a v tom dtrace si zjisti co se deje.

pripadne i samotny fbsd kernel se da sprovoznit s profilovanim a to by
ti mohlo napovedet (i kdyz analyza rozhodne nebude trivialni) na cem to vazne.

popr. zkus tenhle mail prelozit do anglictiny a poslat na nejaky oficialni
fbsd mailing list (performance? stable?)

> [...]
> pozadavky, ale dal probihalo stahovani jiz probihajicich stovek konekci,
> restart demona to vyresil, ale tenhle problem jsem tam predtim nikdy
> nezaznamenal. Pred par dny jsem upgradoval na posledni verzi Lighttpd
> (1.4.13) a dnes se problem opakoval.
>
> Ani u jednoho z vyse uvedenych problemu se mi nepodarilo najit zadne
> podezrele hlasky v errorlogu Lighttpd, ani v messages.
>
> Obcas se v errorlogu objevuji tyto hlasky, ale nezavisle na tom, jestli
> je zrovna datovy tok "omezen", nebo neni:
> 2006-11-04 23:00:02: (network_freebsd_sendfile.c.175) sendfile:  Broken

sendfile vraci EPIPE ve chvili kdy je socket do ktereho se snazi zapisovat
plny a nejde do nej zapisovat (kdy se tak stane nemam tuseni, networking
jde dost mimo mne).

nemas nejak poddimenzovane $neco? nevim, ale web ktery obsluhuje az 300mbps
to uz neni uplne male ne? nepotrebuje to nejaky spesl tuning? (otazka do plena)

> 2006-11-04 23:00:02: (connections.c.588) connection closed: write failed
> on fd 81
> 2006-11-04 23:00:03: (server.c.1148) NOTE: a request for
> /690f2254338267ee9101f9ec6a4be976/454d0ca9/X-Isle_Demo_V.0.1.exe timed
> out after writing 73955 bytes. We waited 180 seconds. If this a problem
> increase server.max-write-idle
>
> Ta posledni hlaska (server.max-write-idle) se tam vyskytuje hodne casto,
> ale to je, predpokladam, spis problem klienta, ktery prestal prijimat
> data, ne?

no ja bych rekl ze ta hlaska je konsekvence toho predtim... httpd nemuze
odesilat data a pote co se to timeoutne tak zahlasi todlencto

> Oba vyse uvedene problemy bych rad nejak vyresil, bohuzel ani poradne
> nevim, po cem patrat. Pokud by mi tu nekdo dokazal poradit, po cem zacit
> v systemu patrat, pripadne jestli by to slo (ten pokles datoveho toku)
> resit nejakym tuningem systemu, budu rad za kazdou radu.

no.. mne tak napada... pokud server loguje hlasky typu "sendfile: broken pipe 32"
tak neni tam zaple nejake debugovani atd.? pokud jo tak to na produkci
zkus vypnout...

jine rady nemam ;(

roman