vyzobnuti casti textu

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Wed Oct 18 10:26:27 CEST 2006

----- Original Message -----

> necha se nejak standartnimi unixovymi nastroji z textu vyjmout cast
> textu,kdyz znam hranicni slova(posloupnost slov) a nasledne to ulozit do
> jineho souboru.Jen podotykam,ze se ten text muze vyskytovat kdekoliv v
> dokumentu a muze mit libovolnou delku
> sed by to mel dokazat,ale nejak se mi jej nedari presvedcit

To zalezi, jake mas oblibene prostredky a jakou mas znalost toho textu.
Ja treba pouzivam sed a to tak, ze pouziju delete od zacatku, do te hledane
posloupnosti, pam druhej sed od koncove posloupnosti do konce a je to.
Funguje to pochopitlne jen za predpokladu, ze nemas nekolik vyskytu a ze je
zaruceno ze za zacatkem je konec a jeste spoustu dalsich podminek.

Jo a pak je taky otazka, co jsou to "systemove prostredky" protoze systemove
prostredky pro system V jsou pipa, semafor, process, device, ....  a s
jejich pouzitim to urcite pujde, ale sed a awk jsou uzivatelske programy -
pravda dost casto dodavane jako soucast systemu.

Jindra