Super router/routery

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Oct 15 16:37:01 CEST 2006

Jan Pechanec wrote:

> 	pak ale musis mit na kazdym ze tech 50 (70, 100...) serveru navic
> daemona, ktery se o to stara.

	Ano, ale v takovem pripade bych se samozrejme vykaslal na nejake
"tezke" routovaci protokoly - RIP obvykle staci.

> clovek muze v klidu upgradovat a resit mensi problemy zatimco to jede pres
> druhy stroj, aniz by se bal, ze udela vypadek.

	Hm, upgrady "in-place" delam pomerne bezne a doba vypadku se tak rovna
dobe bootovani toho stroje, coz je 40-80 vterin, podle hardware a jak se
mi to kde podari vyladit. Pricemz "vypadkovost" tohoto reseni (to, z eto
po upgrade nenabehne) je pomerne mala.

	Nerikam to, abych se vytahoval, ale proto, ze slozita sitova
konfigurace kvuli upgradum "v klidu" by nakonec by se mohla ukazat
problematictejsi a vypadkovitejsi ...

> 	proc? Ja ho nikdy nepouzil

	Ja taky ne, ale pohybuju se v konferencich mezi lidmi, kteri obcas
popisuji zkusenostmi s vecmi, ktere jsme nepouzil. Neco je jiste
zkreslene tim, ze casteji lide pisi problemy nez "funguje to skvele",
neco tim, z enevim, jaka je odborna uroven pisatele a tak si mozna za
problemy muze sam, neco je nekdy nesouvisejici problem hardware -
kazdopadne - vysledek zalozeny na "dojmologii" je, ze na sve siti bych
se teto technologii pokousle vyhnout.

	Uz jen proto, ze technologie ma hacky nejen v implementaci, ale uz
primo na teoreticke urovni, kde to jsem schopen posoudit i bez prakticke
zkusenosti. Ethernet proste nepocita se stehovanim ani IP adres ani MAC
adres mezi pocitaci a aniz by nekdo udelal nejakou chybu v implementaci
nemusi CARP proti konkretnimu switchi proste chodit dobre.

	Ja se modernich technologii nezrikam, ale kde jen trochu jde -  kouzlo
vidim radeji v jednoduchosti nez ve zkratkach modernich protokolu
(obzvlast u tech proprietarnich) ....

	Your mileage may vary.